Reklama na social-mediach
Jednym z powodów, dla których Facebook stał się tak szybko największym i jednym z najszybciej rozwijających się serwisów internetowych na świecie, jest jego „wirusowy” charakter. Sprawy rozprzestrzeniają się łatwo za pośrednictwem poczty pantoflowej na Facebooku. Dlatego wiele dużych korporacji dostrzegło tę moc i szukało sposobów, aby się z nią połączyć.
Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem małej firmy, czy posiadasz ogromną sieć firm, masz potencjał, aby wykorzystać wirusową naturę Facebooka, aby rozwijać swoją firmę w zawrotnym tempie. Jednym z kluczowych elementów wirusowych Facebooka są strony dla fanów.
Dzieje się tak, że możesz utworzyć jedną stronę dla swojej firmy i skonfigurować wszystkie podstawowe informacje o swojej firmie. Stamtąd możesz zaprosić swoich klientów, aby dołączyli do Ciebie, „polubiając” swój fanpage. Gdy już założysz początkującą społeczność, poproś ich o interakcję na stronie i kontynuuj dostarczanie treści, aby stworzyć społeczne „centrum” dla swojej firmy na Facebooku.
Marketing wirusowy pojawia się, gdy każda interakcja, którą Twoi fani wykonują na stronie, jest wyświetlana w ich kanale informacyjnym. Wszyscy ich znajomi zobaczą ich kanał informacyjny i będą ciekawi, co dzieje się na stronie Fan. Stamtąd zdobędziesz więcej polubień, a Twoja strona zacznie rosnąć w tempie wykładniczym. Pomyśl o tym jako o pasywnym, wirusowym ruchu przy minimalnym nakładzie pracy!
Używanie Twittera jako narzędzia do marketingu wirusowego
Nie tylko Facebook ma potencjał w kwestii marketingu. Możesz też wykorzystać Twittera jako wirusowe narzędzie do dotarcia do docelowych odbiorców.
Twitter to największa na świecie platforma mikroblogowa, która może pochwalić się milionami użytkowników lub „Tweepsami” (ludzi Twittera). Twitter umożliwia publikowanie krótkich aktualizacji dla obserwujących, dzięki czemu możesz pozostawać z nimi w kontakcie w czasie rzeczywistym.
Oto jeden trik na tworzenie wirusowego szumu na Twitterze. Poproś swoich obserwujących o ponowne tweetowanie lub tweetowanie na temat Twoich treści internetowych, takich jak posty na blogu, jeśli podobają im się Twoje rzeczy. Możesz również oferować zachęty, takie jak danie darmowego e-booka najlepszemu obserwatorowi tweetera, który promuje Twoje treści.
Hashtag jest często używany na Twitterze do oznaczania określonych wydarzeń. Załóżmy, że Twoja firma zaczyna działać. Możesz zachęcić swoich lojalnych obserwatorów do tweetowania o Twojej premierze za pomocą tagu #, aby zwiększyć popularność na temat Twojej premiery.
Gdy inni przeszukują cyberprzestrzeń Twittera w poszukiwaniu Twojej premiery za pomocą #tagu, zobaczą ilość szumu na niej, a Ty właśnie zyskałeś natychmiastową wiarygodność. Co więcej, jeśli uda Ci się stać się popularnym tematem, Twój rozwój firmy eksploduje!
Ogólnie rzecz biorąc, Twitter może być używany do budowania dobrych relacji z klientami, dzięki czemu będą bardziej reagowali na Twoje treści i chętniej udostępniają je innym, ponieważ tak bardzo im się podobają.